Monipuolisia ryhmäliikuntatunteja - mm. bodypump, zumba ja kahvakuula!

Laajasta valikoimasta löydät varmasti itsellesi mieluisan tunnin! Uutuuksina valikoimissamme on GoFlo ja yhdistelmätunnit esim. spinning/kuntopiiri.

Ryhmäliikuntatuntiopas

RYHMÄLIIKUNTATUNTI-OPAS

Ryhmäliikuntakalenterissa tunnit ovat merkittynä eri väreillä. Tuntisisältöihin voit tutustua kotisivuillamme tuntikohtaisesti, mutta tässä hieman tietoa eri tuntien värilajittelusta.

BODYBALANCE, PILATES, YOGA FLOW, RYHTI JA LIIKKUVUUS

Violetilla merkityt tunnit ovat rauhallisia, kehoa ja mieltä huoltavia tunteja. Nämä tunnit sisältävät myös vahvistavia liikkeitä ja liikeyhdistelmiä. Tunnit sopivat kaikille, pilateksen osalta jatkotunti vain pilatesta aikaisemmin tehneille.

VENYTTELY, FOAMROLLER

Vaalean violetilla merkityt tunnit ovat kehoa huoltavia tunteja, ilman voimaliikkeitä. Nämä tunnit sopivat kaikille aloittelijasta aktiiviliikkujaan, sillä jokainen voi tehdä liikkeet oman tasonsa mukaan.

BODYPUMP

Tummanvioletilla merkityt BodyPump-tunnit ovat LesMills-konseptitunteja. Tunnilla treenataan koko keho läpi levypainojen kanssa. Tunti ei sisällä askellusta ja sopii kaikille, sillä voit itse säädellä käyttämäsi vastuksen. Vaatii kuitenkin rytmitajua ja kehonhallintaa, koska treeni tehdään vapailla painoilla musiikin tahtiin. LesMills-tunneilla ohjaajat käyttävät valmiita koreografioita ja musiikkeja, jotka vaihtuvat kolmen kuukauden välein. Tunneille on helppo tulla, koska tunnit ovat tasalaatuisia. Tästä tunnista valittavanasi on 30 ja 60 minuutin tunti.

KAHVAKUULA, TOIMINNALLISEN HARJOITTELUN PERUSKURSSI, TOIMINNALLISEN HARJOITTELUN JATKO

Tummanharmaalla merkityt tunnit ovat toiminnallisen harjoittelun salissa tehtäviä voimaharjoittelutunteja, jotka sisältävät toiminnallisia, koko kehoa kuormittavia liikkeitä. Toiminnallisen harjoittelun jatkotunneille osallistuessasi sinun tulee olla käynyt meillä tai muualla peruskurssi tai vastaava.

IISIBODY-LIHASKUNTO, IISI-STEP, IISI-KUNTOJUMPPA

Vaalean roosalla merkityt tunnit ovat koreografialtaan helppoja ja sopivat erityisesti liikuntaa aloitteleville. Tunneilla tehdään yksinkertaisia liikkeitä ja liikeyhdistelmiä, joissa on helppo pysyä mukana sekä keskitytään oikeaan suoritustekniikkaan. Myös kokeneempi liikkuja saa tunneilta haastetta lisäämällä käyttämäänsä vastusta tai valitsemalla liikkeestä haastavamman version.

KIINTEYTYSJUMPPA

Vihreällä merkityt tunnit ovat ohjaajakohtaisesti vaihtuvia ns. ”freestyle” tunteja. Nämä tunnit ovat koreografian ja liikkeiden osalta roosan värisiä iisi-tunteja haastavampia ja sopivat siten jo tottuneelle liikkujalle.

BODYSTEP, BODYCOMBAT, BODYATTACK

Keltaisella merkityt tunnit ovat ovat LesMills-konseptitunteja. Tunnit ovat intervallitunteja, joissa energinen musiikki motivoi nostamaan sykettä korkealle. Tunnit parantavat kestävyyskuntoa, koordinaatiota ja lihaskuntoa sekä polttavat kaloreita. Tunnit ovat fyysisesti raskaita ja sopivat kohtuukuntoiselle, aiempaa treenitaustaa omaavalle liikkujalle. Ohjaaja antaa liikkeistä erilaisia vaihtoehtoja, jolloin liikkeitä saa säädettyä omalle kuntotasolle sopivaksi. LesMills-tunneilla ohjaajat käyttävät valmiita koreografioita ja musiikkeja, jotka vaihtuvat kolmen kuukauden välein. Tunneille on helppo tulla, koska tunnit ovat tasalaatuisia.

SPINNING, RPM, SPRINT, FLOWRIDE BASIC

Sinisellä merkityt tunnit ovat sisäpyöräilytunteja. Tunneissa on runsaasti eri vaihtoehtoja, mistä valita. Flowride Basic tunti on 55 minuutin mittainen matalalla sykkeellä poljettava peruskestävyystreeni, joka sopii myös palauttavaksi treeniksi. SPINNING-tunti on 30 tai 45 minuutin mittainen keskiraskas sisäpyöräilytunti, jossa liikutaan vauhtikestävyysalueella. RPM ja SPRINT-tunnit ovat puolestaan LesMills-konseptitunteja. Sprint on isäpyörällä tehtävä HIIT-treeni, joka sopii kaikille riippumatta aikaisemmasta harjoittelutaustasta. RPM 30/45 min. on intervallityyppinen sisäpyöräilytunti vaihtelevassa maastossa, jossa pääset antamaan kaikkesi. Tunnit parantavat kestävyyskuntoa, sekä polttavat kaloreita. LesMills-tunneilla ohjaajat käyttävät valmiita koreografioita ja musiikkeja, jotka vaihtuvat kolmen kuukauden välein. Tunneille on helppo tulla, koska tunnit ovat tasalaatuisia. RPM-tunnista valittavanasi on 30 ja 45 minuutin tunti.

CORE, BODYPOWER 30/60 min.

Punaruskealla merkityt tunnit ovat keskivartalolle tai koko keholle tehtäviä lihaskuntotunteja ilman askellusta. Core-tunnilla keskitytään vahvistamaan keskivartalon lihaksia rauhallisen musiikin rytmittämänä ilman välineitä ja tekniikkaan keskittyen. BodyPower-tunnit ovat ohjaajakohtaisesti vaihtuvia lihaskuntotunteja, joissa välineinä käytetään levy- ja käsipainoja. Liikkeet tehdään BodyPump-tunnista poiketen liikepattereina omaan tahtiin, jolloin jokaisella on mahdollista säädellä tekemisensä tasoa itselle sopivaksi. Tästä tunnista valittavanasi on 30 ja 60 mittainen tunti.

SPINNING/CIRCUIT

Tämä yhdistelmätunti sisältää 30 minuutin keskiraskaan spinning-osuuden, jossa syke nousee ja tulee hiki. Pyöräilyosuuden jälkeen tunti jatkuu 30 minuutin kiertoharjoittelulla kuntosalin puolella ohjaajan opastuksella. Tunnilla käytetään vaihtelevasti eri kuntosalilaitteita sekä levy- ja käsipainoja. Osa liikkeistä tehdään myös oman kehon painolla. Saat säädettyä rasitustasoa itsellesi sopivaksi valitsemalla sinulle sopivat liikevariaatiot ja käyttämäsi vastuksen sekä tekemällä liikkeet omaan tahtiin.

SPINNING/KUNTOPIIRI

Tämä yhdistelmätunti sisältää 15 tai 30 minuutin keskiraskaan spinning-osuuden lämmittelyksi, jossa syke nousee ja tulee hiki. Pyöräilyosuuden jälkeen tunti jatkuu kuntopiiriharjoitteluna ryhmäliikuntasalissa ohjaajan opastuksella. Välineinä tällä tunnilla käytetään kehonpainoa sekä step-lautoja, levy- ja käsipainoja, gymstickejä, keppejä sekä kuminauhoja. Saat säädettyä rasitustasoa itselle sopivaksi valitsemalla sinulle sopivat painot ja liikevariaatiot sekä tehdessäsi liikkeet omaan tahtiin.

LAVIS, ZUMBA FITNESS, SH`BAM, TANKOTANSSI alkeiskurssi/jatko

Vaalean harmaalla merkityt tunnit ovat tanssitunteja. Aloita Laviksesta, joka on helppo ja hikinen tunti, perustuen lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Zumba on hauska ja tehokas, lattarirytmien tahtiin tanssittava tunti.  SH´BAM on LesMills-konseptitunti, jossa yksinkertaiset, mutta kuumat ja trendikkäät tanssiliikkeet tehdään listahittien sekä klassikkokappaleiden remix-versioiden sekä latinorytmien tahtiin.  LesMills-tunneilla ohjaajat käyttävät valmiita koreografioita ja musiikkeja, jotka vaihtuvat kolmen kuukauden välein. Tunneille on helppo tulla, koska tunnit ovat tasalaatuisia. Tankotanssi kehittää tasapainoa, voimaa ja liikkuvuutta. Tankotanssin jatkotunnille osallistuminen edellyttää alkeiskurssin käymistä.

Les Mills Bodypump

BODYPUMP on haastavaa lihaskuntoharjoittelua musiikin tahdissa. Tunti sopii sekä naisille että miehille eli kaikille niille, jotka haluavat tehdä tunnissa koko kehon treenin. Koska BODYPUMP on yksinkertaista, pääset helposti alkuun. Tunnin tehokkuus taas takaa sen, että huomaat tulokset nopeasti. Tunnilla käytetään levytankoja ja painoja. Kesto 60 min. Uusi BODYPUMP-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.

Les Mills Bodybalance

BODYBALANCE sopii kaikille! Se on ihana yhdistelmä Tai chi'n kaarevia, joogan voimakkaita ja pilateksen lihaskuntoa vahvistavia liikkeitä. Ei vaadi aikaisempaa kokemusta em. lajeista. Voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja rentoutumista kehittäviä liikkeitä. Tunnin jälkeen olosi on rentoutunut ja kehosi on täynnä energiaa! Tällä hetkellä tuntivalikoimassa 45 ja 60 minuutin tuntikonsepti. Uusi BODYBALANCE-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.

Les Mills Bodycombat

BODYCOMBAT on laji, josta saa valtavasti voimaa ja energiaa ja jossa voit toteuttaa unelmasi kamppailulajien hallitsemisesta ja kaiken lisäksi se on hauskaa! Haasta kuviteltu vastustajasi inspiroivan musiikin säestyksellä ja eri kamppailulajien tehokkaita tekniikoita hyödyntäen. Bodycombat vahvistaa sydäntä ja keuhkoja, lisää luustosi kestävyyttä, kuluttaa energiaa jne. Kuka sinä olet? Lara Croft vai Bruce Lee? Kesto 60 min. Uusi BODYCOMBAT-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.

Les Mills Bodystep

BODYSTEP on moderni step-tunti, joka pursuaa atleettisuutta, energisyyttä ja iloa. Tunnilla askelletaan laudalle, jonka korkeutta voi säädellä. Säännöllinen treenaaminen tunneilla parantaa aerobista kuntoa, koordinaatiokykyä, vahvistaa ylävartalon ja ennen kaikkea jalkojen lihaksia. Tällä hetkellä tuntivalikoimassa 60 minuutin konsepti, sekä vaihtuvana tuntina 30 ja 45 minuutin tuntikonsepti. Uusi BODYSTEP-koreografia ja musiikki lanseerataan komen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.

Les Mills Bodyattack

BODYATTACK on aerobinen treenitunti, joka kehittää voimaa ja kestävyyttä ja vastaa 10 kilometrin juoksulenkkiä. Energisessä intervallitreenitunnissa yhdistyvät atleettiset aerobiset liikkeet sekä voimaa ja kehonhallintaa kehittävät liikkeet. Sopii kaikille, sillä voit itse säädellä liikkeiden kuormittavuutta vaihtamalla hypyt ja ponnistukset askellukseen. Tällä hetkellä tuntivalikoimassa 60 minuutin konsepti, sekä vaihtuvana tuntina 30 ja 45 minuutin tuntikonsepti. Uusi BODYATTACK-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills-ohjelmien.

Les Mills Sh´Bam

”Come as you are –Leave as a star”. Yksinkertaiset, mutta kuumat ja trendikkäät tanssiliikkeet tekevät SH´BAM tunnista täydellisen tavan kohottaa kuntoa ja samalla koet olevasi tanssiparketin tähti! Liikkeitäsi tahdittaa listahitit ja klassikkokappaleiden remix-versiot sekä modernit latinorytmit. SH´BAM on ylivoimaisesti hauskin ja sosiaalisin treeni. Uusi SH´BAM-koreografia ja musiikki lanseerataan kolmen kuukauden välein, samoin kuin muidenkin Les Mills -ohjelmien. Kesto 45 min.

IISI-Kuntojumppa

Tästä jumpasta voit aloittaa! Kaiken kokoisille ja ikäisille soveltuva erittäin helppo perusjumppatunti, josta voit aloittaa tutustumisen ryhmäliikunnan pariin. Tunti ei sisällä vaikeita askelkuvioita ja lihaskuntoliikkeissä jokainen voi tehdä oman kuntonsa mukaan ohjaajan vaihtoehtojen avulla. Kesto 30 min.

IISI BODY-Lihaskunto

Tästä tunnista on hyvä aloittaa lihaskuntoharjoittelu! Lyhyen ja helpon lämmittelyn jälkeen treenataan kaikki kehon päälihasryhmät läpi käyttäen erilaisia välineitä kuten levytankoja, käsipainoja, kuminauhoja ja vartalon omaa painoa. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille, koska voit säädellä tunnin rasitustasoa valitsemalla sinulle sopivat painot. Tunti kehittää lihaskestävyyttä, sillä tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä pitkissä tai keskipitkissä sarjoissa. Osa liikkeistä voi sisältää toiminnallisia harjoitteita, jotka aktivoivat myös syviä lihaksia. Ne haastavat tasapainoa ja kehittävät näin kehon motoriikkaa. Lopussa tehdään venyttelyt treenatuille lihasryhmille.  Kesto 30 min.

IISI-Step

Tästä tunnista voit aloittaa tutustumisen step-askelluksen pariin. Erittäin helppo askellustunti step-laudalle, jossa lämmittävin ja kevyesti kuormittavin liikkein saadaan hiki pintaan. Tunti ei sisällä hyppyjä.
Soveltuu liikuntaa aloittaville henkilöille tai aktiivikuntoilijalle esim. lihaskuntoharjoittelun alkulämmittelyksi. Kesto 30 min.
 

Lavis

LAVIS on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kesto 50 min.

Zumba

Zumba fitness on liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Tule tanssimaan ohjatusti, mutta omalla tyylilläsi, nauttien samalla lattarirytmeistä. Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. JOIN THE PARTY! Kesto 60 min.

CORE

Lyhyt lämmittely sisältää erilaisia tasapainon ja kehonhallintaa kehittäviä liikkeitä ja liikeyhdistelmiä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään vahvistamaan erityisesti keskivartalon lihaksia rauhalliseen tahtiin. Tunnilla käydään erilaisten harjoitusten kautta läpi pakaran, alaselän sekä vatsan lihakset monipuolisesti.  Kesto 45 min.

IISI NHS-jumppa

Täsmätreeniä niska-hartialihaksille. Tällä tunnilla vahvistetaan ja venytetään niska-, hartia- ja selkälihaksia. Tunnilla vahvistetaan myös vatsalihaksia monipuolisin liikkein. Tunnin lopuksi kevyet venyttelyt harjoitetuille lihasryhmille. Sopii aloittelijoille ja aktiivikuntoilijoille. Kesto 45 min.

Kahvakuula

Kahvakuula kehittää koko kropan lihaksia ja niiden hallintaa. Kahvakuulalla harjoittelu sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Kuulia on eri painoisia, jolla vastus saadaan jokaiselle sopivaksi. Kahvakuulan erityispiirre on sen soveltuvuus koko kehon liikkeisiin, kuten heilautukseen, tempaukseen, rinnallevetoon ja työntöön. Kahvakuulaa voi käyttää kuntoilun lisäksi voimaharjoitteluun, liikkuvuuden kehittämiseen, kehonhallintaan sekä monien urheilulajien oheisharjoitteluun. Tunneilla keskitytään myös tekniikoiden hiomiseen. Kesto 60 min.

Pilates/alkeet ja Pilates/jatko

Pilates alkeet-tunnilla käydään läpi helppoja hengitys- ja liikeharjoitteita ja pikkuhiljaa lisätään liikkeitä ja niiden vaikeusastetta. Pilates on kehonhallintatunti, jossa keskitytään syvien ja pinnallisten lihasten hallintaan. Hengityksen ja rauhallisen rytmin avulla saadaan liikkeistä sulavia ja hallittuja. Tunnilla harjoitetaan keskivartalon syviä lihaksia, ryhtiä, kehonhahmotusta ja hengitystä. Tunnilla käytetään välineitä (pallo, rengas ja rulla).
Pilates/jatko-tunti sopii jo Pilateksen alkeet hallitsevalle. Kesto  60 min.

Venyttely

Kehonhuoltoa koko vartalolle. Tunti sisältää rauhoittavaa musiikkia kuunnellen pitkiä ja rauhallisia venytyksiä. Tavoitteena liikkuvuuden ja aineenvaihdunnan lisääminen. Anna itsellesi aikaa ja mahdollisuus kuunnella kehoasi. Tällä hetkellä tuntivalikoimassa 45 minuutin tunti, sekä 30 minuutin tunti vaihtuvana kehonhuoltotuntina.

Tankotanssi

Tankotanssi kehittää tasapainoa, voimaa ja liikkuvuutta. Kehon liikeradat laajenevat ja liikkuvuus lisääntyy, mutta ennen kaikkea se kehittää kehon hallintaa, syviä lihaksia sekä kehon tuntemusta. Harjoittelu on äärimmäisen tehokasta, koska jokaisen liikkeen tekemiseen tarvitaan kokonaisvaltaisesti kehoa, joka toimii myös vastuksena. Alkeistunnilla lähdetään liikkeelle turvallisesti maan tasalta ja edetään askel askeleelta kohti seuraavaa haastetta. Aluksi on luonnollista, että osa liikkeistä tuntuu haasteellisilta, mutta kehitystä tapahtuu erittäin nopeasti ja sitä onnistumisen tunnetta ei voita mikään. Tällä hetkellä tuntivalikoimassa kurssimuotoinen alkeiskurssi (8 kertaa) sekä tankotanssi/jatkotunti, joka on tarkoitettu tankotanssia aikaisemmin harrastaneille. Kesto 60 min.

Kiinteytysjumppa

Tunnilla lämmitellään helpon askelluksen tahtiin 10 minuuttia, jonka jälkeen eri välineitä hyödyntäen tehdään ensimmäinen lihaskunto-osuus. Tämän jälkeen askellusta jatketaan sykettä nostaen lattialla tai step-laudalle helpoin askelkuvioin. Ennen loppuvenyttelyä tehdään vielä toinen lihaskunto-osuus välineillä tai kehon painolla. Tunti sopii kaikille ja ohjelma vaihtuu ohjaajan mukaan. Kesto 50 min.

Kuntopiiri

Koko kehoa tehokkaasti kuormittava, vanhan ajan kiertoharjoittelutunti, jonka avulla kehität lihaskuntoa, koordinaatiota ja kestävyyttä. Tunnilla käytetään erilaisia välineitä kepeistä ja kuminauhoista aina levytankoihin, kehon painolla tehtäviä liikkeitä unohtamatta. Tunti sopii erinomaisesti kaikentasoisille kuntoilijoille, sillä voit itse säädellä liikkeiden kuormittavuutta valitsemalla sinulle sopivat vastukset ja keventämällä hyppyjä askellukseen. Lämmittelethän omatoimisesti ennen tunnin alkua! Kesto 45 min.

Bodypower

Tunnin alussa tehdään lyhyt ja helppo lämmittely, jonka jälkeen treenataan kehon päälihasryhmät läpi liikepattereina käyttäen erilaisia välineitä kuten levytankoja, käsipainoja, kuminauhoja ja vartalon omaa painoa. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin jumppaajille, koska voit säädellä tunnin rasitustasoa valitsemalla sinulle sopivat painot ja liikkeet. Tunti kehittää lihaskestävyyttä, koska tunnilla tehdään liikkeitä keskipitkissä sarjoissa sekä nostetaan sykettä erilaisilla ponnistavilla liikkeillä. Lihaskestävyysharjoittelu kuluttaa treenin aikana paljon energiaa ja tukee näin kiinteytymistä. Tunnin lopuksi tehdään lyhyet venytykset päälihasryhmille. Kesto 60 min.

Forever Joensuun tuntikalenteri »

Tarkemmat tuntikuvaukset löydät tuntikalenterista tuntikohtaa klikkaamalla.

Ilmastoiduissa ja viihtyisissä jumppasaleissamme saavutat tavoitteesi ja nautit liikunnasta ryhmässä!

Lue lisää

Ota yhteyttä